Ädelostpaj

image70
Foto: Lilla fotot i mitten kommer från SVT.se

En väldigt trevlig middag och kväll är nu avslutad och jag tänkte delge mig av
receptet på ädelostpajen jag gjorde.
Recepetet kommer från svt.se och go´kväll.

Ädelostpaj
Ingredienser beräknat till 8 portioner

3 dl vetemjöl
5 st digistivekex
100 g smör
3 msk vatten

Fyllning
200 g ädelost
250 g kesella (en burk)
1 dl mjölk
4 ägg
svartpeppar nymald

Gör så här
Blanda vetemjöl, kex och smör i matberedare. Kör tills det finfördelats, tillsätt vatten.
Tryck ut degen i pajformen och ställ den i kylen i minst 30 minuter
Sätt ugnen på 200 grader
Kör ädelosten till smular i matberedaren. Tillsätt kesella, mjölk och ägg. Kör till en smet
och smaksätt med svartpeppar och ev lite salt.
Häll smeten i formen och grädda i nedre delen av ugnen
i ca 30 minuter till fyllningen stannat.

Smaklig måltid.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vad jag blir sugen... måste testa det vid tillfälle.

2007-08-14 @ 00:02:59
URL: http://taklyft.blogspot.com/
Postat av: pia

mmm...lät gott!!! kram

2007-08-14 @ 15:57:07
Postat av: Lisbeth

Å den pajen måste jag testa ,lite oliver till ,kanske gör en och tar med på kräftskivan vi är bjudna på Lördag.Tack för receptet .
Lisbeth

2007-08-23 @ 23:19:35
URL: http://santarlivet.blogspot.com/
Postat av: Kate Hudson

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2010-09-06 @ 09:16:24
URL: http://kate-hudson.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0