Julklapp

image257

Hej igen och hoppas ni har haft en trevlig julafton och dagarna efter.
Vi har haft det lugnt och skönt hos mina föräldrar.

Julafton började lugnt med frukost och snuttan fick bada.
Efter hon sovit och ätit lunch packade vi in allt i bilen och fick
knappt plats själva. Sedan for vi till min sambos bror och hans familj
och sa God Jul.
Vi körde förbi kyrkogården och tände ett ljus för snuttans farfar.
Efter det bar det iväg till slutdestinationen, mina föräldrar.
Min äldsta bror och hans familj skulle också fira jul där, trevligt.
Vi drack glögg, åt pepparkakor och ost, såg på Kalle och myste.
När snuttan sovit var det dags för middag, vi åt och åt.
En av snuttans kusiner tyckte det var dags att dela ut julklapparna,
och det tog ju sin tid. Lilla tjejen tog hand om snöret på första julklappen
hennes, sedan var hon nöjd. Medan det låg en jättehög med paket adresserade
till henne. Kvällen fortsatte med lite efterrätt och allmänt mys.

Min bror tyckte nog att vi skulle fylla på vår vinkyl som ekar tomt.
Trevligt! Den ska vi avnjuta vid lämpligt tillfälle.

Ha en fortsatt trevlig annandag jul

Kommentarer
Postat av: Perlan

Låter som ni med haft en riktigt mysig jul! :)
Lite gott vin är ju aldrig fel.. Önskar att jag hade något hemma, hade varit gott med liten slurk! :)
kram

2007-12-26 @ 19:11:27
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Susihus

Låter som en härlig jul, god fortsättning på dig. Kram

2007-12-27 @ 17:02:59
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Karin

Vad mysigt ni verkar ha haft. Vi har också haft det bra, lugnt och skönt.

2007-12-27 @ 18:57:53
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: /B

Ett gott vin! Det ska jag också avnjuta till fredagskvällens fläskfilé.

2007-12-28 @ 15:19:11
URL: http://lyckligagatans.blogg.se
Postat av: pia

vi köpte brio-spisen på coop!!! bra pris var det åxå!!! tror det var 249kr...

bor ni i staan eller utanför??? inlandet eller kusten??? norr eller söder??? nä nu får jag skärpa mig...är bara såååå nyfiken;) f´låt;)

ha det gott!

kram

2007-12-28 @ 20:02:03
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: pia-baramittlilla...

...ja den helvita spisen är ju jättesnygg! visste inte att det fanns en vit, annars hade jag nog velat ha den...
Ps: Själv bor jag i Lövånger;)har bott i stan förrut...men är från en annan håla just utanför staaan...då vet du!

kram

2007-12-28 @ 21:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0