Sytt gardiner

image222

Jag hade så tur (eller de på affären var så snälla) att jag fick byta
mitt misslyckade tyginköp. Bytte från petrol till svart.
I går satte jag mig ner och sydde gardinerna, jag har valt att ha breda
gardiner i vardagsrummet. Första gången jag sydde med ett sådant
band på baksidan så att tyget veckas när man trär in stången.
Enkelt och snyggt.

Visar mera av fönstret när jag piffat färdigt, kanske när adventpyntet
kommit upp i fönstret.

Det blev dyrt att gå in en gång till på den affären, jag kom ut med massor av mera tyg.
Tyg som ska bli nya gardiner i köket, orange linnetyg, men även ett kraftigt
grönaktigt tyg till dynor till de svarta stolarna (jo jag vet att det går segt med målandet).

Ha en trevlig fredag

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Vaddå för band? Det lät intressant och fint. Svårt?

2007-11-23 @ 14:30:19
URL: http://irenev.blogg.se
Postat av: Perlan

Så snyggt! Ser fram emot att få se hela fönstret sedan! Veckband är kanonbra, och smidigt!
Ja imorgon tänkte jag med försöka få tag på lite tyg till köks fönstrena.. Det lär nog med bli dyrt är jag rädd för! :)
kram

2007-11-23 @ 19:48:20
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Haakonhedda

Thank you for all your emails and help. I have solved my problems with your help and my life is now worth living. I cannot thank you enough for what you have done for me and want the whole world to know how grateful I am for you. Thank you thank you thank you.

2008-09-05 @ 12:58:53
URL: http://haakonhedda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0