Lampa till hallen

image156
Foto: Elkedjan

Känner att jag har haft många, många inlägg om lampor.
Det kan bero på att vi flyttade från en tvåa till hus, behovet att belysningar har ökat kraftigt.
Nu är det hallen som verkligen behöver mera ljus.
Jag tycker det är svårt där, för vi vill inte ha lampor som hänger ner så mycket men ska
vara snygga. Vi har vitt paneltak, ljusa tapeter (Eco House) och trägolv i ek.

Hittade denna lampa på Elkedjans hemsida, tror den kommer från Markslöjd.
Heter Amelia, finns i tre olika färger (beige, grå och svart) och är 40 cm i diameter och höjd 18cm.
Vi behöver fyra lampor i vår vinkelhall, så priset är ju en faktor också.
Den här kostar 729 kronor.

Vad har ni för lampor i er hall?
Tycker det är så bra att fråga er, ni har så många bra tips.

Annars så står renoveringen på övervåningen lite stilla, vi väntar på mera golv (och tid).
Men vi hoppas att det mesta ska vara klart i helgen.
Hoppas, hoppas, hoppas ...

Ha en trevlig start på veckan

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Jag har 3spotlights på en skena. Blir väldigt mycket ljus, så därför ska det fixas en dimmer.
Lycka till med lampjakten!

2007-10-08 @ 12:12:00
URL: http://irenev.blogg.se
Postat av: Mallan

Den där lampan var ju riktigt fin, undra om den lyser upp bra. Har tråkiga plafonder i min hall just nu, men ska byta ut dem snart.

2007-10-08 @ 12:23:13
URL: http://malini.blogg.se
Postat av: Pernilla

Lampan är jättesnygg och jag tror absolut att den skulle passa i er hall!
Tycker att hall belysning är rätt svårt. Jag vill byta ut vår med, vi har fula plafonder i björk nu.. Hittade lampor på ikea som jag ville ha.. men så påminde sambon mig om hur lång han är och att han förmodligen skulle slå skallen i dom varje dag.. Inte så kul. Så nu har jag kört fast! haha
kram

2007-10-08 @ 14:48:18
URL: http://www.perlan.org
Postat av: kicki

Jättefin lampa.Men som de andra skriver är hallbelysning knepig.Det ska vara snyggt och funktionellt.Vi har spottar i taket,lyser upp bra,men vi har ingen dimmer,så det blir för skarpt att ha på jämt tycker jag.
Spottar på skena,kan det vara något? Du kanske inte gillar det?

2007-10-09 @ 12:21:31
URL: http://iverashus.blogspot.com
Postat av: Eva

Ja spotlight måste jag nog också kolla på, kanske det är ett bra alternativ till vår hall. Tack för tipset allihopa. Dimmer ska jag försöka få min sambo att installera :)

2007-10-09 @ 12:37:58
URL: http://www.tapeterochteak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0