Svårt

image154
Något som jag tycker är ganska svårt är tavlor.
Både motiv och placering.
I vardagsrummet har vi satt tre fyrkantiga RIBBA med ram i ek,
motivet är en tapet, Decadence från Midbec.
Vi hade den som fondtapet i vår lägenhet och tog då igen tapeten i tavlor,
jag behöll motivet nu i huset eftersom tapeten här är så neutral.

Men annars har jag jättesvårt att hitta tavlor, eller kanske lite feg när det gäller motiv.
Sedan har jag svårt för att göra hål i tapeten när man nyss tapetserat.

Vad har ni för tavlor, några tips?

Renoveringen gör framåt, mattan i förrådet är lagd. Jag har målat det mesta av trappen,
så nu kan vi lägga in den svarta nålfiltsmattan på stegen. Jippi.
Jag har varit och beställt två ryamattor, en under soffbordet och en rund som ska vara framför sideboarden.
På måndag borde de tre resterande paketen med laminatgolv komma, så vi kan börja sätta det
på väggen. Ska bli spännade.

I morgon är det fredag, oj vad fort veckorna går.

Ha det bra


Kommentarer
Postat av: Karin

Vi är precis likadana! Man vill inte spika i onödan eller sätta upp fula saker på nyrenoverade väggar. Vi ha några tavlor vi tycker om ch tygtavlor. Man får väl utöka med tavlor man gillar allt eftersom.

2007-10-04 @ 21:36:51
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: TiniTott

Ifall du bara vill byta motiv på tavlorna så kan du använda dig av dina servetter =)

2007-10-04 @ 22:01:19
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0