Lördag och myskväll



Klockan är 17.00, snuttan och hennes pappa badar i badkaret
och jag förbereder middagen.
Det blir räkor och paj för oss vuxna och spagetti och köttfärssås
till lilla damen.

I dag har vi myst hela familjen, vi har nyligen varit ute och åkt bob.
Första gången för snuttan och hon verkade gilla det.
Det blir myskväll i soffan med popcorn och förhoppningsvis
något bra på tv.

Vi har försökt att ta julkort på snuttan idag, men oj oj oj, det var
inte det lättaste.

Någon som har tips på hur man får en snart 2-åring att sitta still?
I allafall så jag hinner ta ett kort iallafall ...

Ha en trevlig lördagkväll

Kommentarer
Postat av: alacs - Mitt i Fågelsången

Inte lätt att fota små barn :) Kan du inte fota i farten när ni åker bob nästa gång? Eller mitt i leken?



Vi körde vårt race i morse och det tog väl ca 50 foton för att få ett par som var ok...

2008-12-06 @ 17:49:43
URL: http://alacs.blogg.se/
Postat av: Cel'Dara

Jag jobbar i fotoaffär och träffar många stressade föräldrar som inte får till den där perfekta julbilden på barnen. Jag brukar säga till dom att ge barnet nåt att pilla med. Kanske en fin julgranskula, en apelsin med nejlikor eller ett paket. Då brukar dom kunna sitta still en stund. Plus att det ser mysigt ut när dom gör nåting och inte bara sitter och ler sådär krystat.

2008-12-06 @ 17:57:24
URL: http://celdara.blogspot.com
Postat av: Cel'Dara

Oj... jag råkade skicka iväg inlägget lite väl snabbt. Glömde skriva Lycka till ju! :-)

2008-12-06 @ 17:58:40
URL: http://celdara.blogspot.com
Postat av: Jonasn



Konstruktionslim.... ? :-)



2008-12-06 @ 22:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0