1 år sedan

image263


Den 2 januari 2007, alltså för ett år sedan, fick vi nycklarna till vårat hus.

Det känns som nyss men samtidigt som länge sedan.

Vad livet kan förändras på ett år.


I oktober förra året (2007) bodde jag och min sambo i en tvårummare väldigt centralt.

Vi trivdes utmärkt och hade renoverat den till topp.

Vi väntade vårt första barn och tankarna på något större boende hade funnits i våra tankar
ett tag, men vi hade tänkt vänta. Vi hade varit och kollat på visningar och till och med bjudit på
ett hus. Men efter det lugnat oss lite, men så kom detta kedjehus ut på nätet.
Ganska centralt, rimlig prisnivå, nyfikenheten växte. Det stod renoveringobjekt
i beskrivningen, något som både lockade oss och skapade lite oro.
Det skulle vara två visningar, jag jobbade på första och kunde inte ta ledigt.
Min sambo for själv, sedan blev det korsförhör när han kom hem.
- ja nog var det mycket som behöver renoveras, allt egentligen.

Andra visningen for vi båda på och visst kände jag också att det behövdes
renoveras, ja nästan allt faktiskt. Men det var något i huset vi fastnade för båda.
När budgivning drog igång hade vi satt vårat maxbelopp i huvudet och hoppades.
Första dagens budgivning var över och vi hade högsta budet, jag var på väg till jobbet
på morgonen efter och min sambo ringde. Någon har bjudit över, visst skulle vi höja.
Ja, det skulle vi.
Efter någon timme på jobbet fick jag ett samtal, hej husägare säger min sambo.
Oj oj oj oj, samtidigt som jippi för genom mitt huvud.
Sedan blev det att sälja lägenheten som vi bott i tre år. Det visade sig vara ett bra
köp, vi fick fyra gånger mer än vad vi gav för den.

Sedan kom då den 2 januari, banken och sedan nycklarna i våra händer.
Vi åkte direkt till Beckers Nya Hem och hämtade alla tapeter och golv
jag hade beställt. Efter någon timme i huset såg det ut som på bilden.
Ha ha, en vägg var riven och en annan hade fått en stor öppning i sig.
Rummet på bilden var ett sovrum, innanför köket, så vi tog bort väggen
och gjorde ett stort kök istället. Så det är där vi har vårat köksbord nu.

Oj vilket långt inlägg
Hoppas någon orkar sig genom det
Ha det gott


Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Känslan när man får veta att drömlägenheten/huset är nära är verkligen speciell. Kul med nostalgitrip!

2008-01-02 @ 22:17:01
URL: http://irenev.blogg.se
Postat av: Linda P

Halloj! Dynorna heter "dot" och är gjorda för Designers eye. De är ganska dyra, tror de kostar 200 kr st på fullpris. Om man vill ha ett billigare alternativ finns ju t ex Villages eller Ikeas tallriksunderlägg (i filt respektive nåt plastmaterial) som man också kan använda som dynor. Lycka till!!!

2008-01-03 @ 12:16:09
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: svartpeppar.blogg.se

det är lång väntan innan en renovering äntligen blir klar... men sen!

svar: kommer snart ännu mer om slettvoll! ännu finare bilder :P

2008-01-03 @ 18:52:57
URL: http://svartpeppar.blogg.se
Postat av: Perlan

Visst är det häftigt när man budar på ett hus som man verkligen har fastnat för.. Det är ett ständigt pirr i magen! :)
kram

2008-01-03 @ 18:58:14
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Majssan

Visst känns det skönt när man tänker tillbaka på hur det var. när man jusst bestämmt sig för hus. En hiskeligt pirrig kännsla men hu så kul.

Vilken förändring ert hus genomgått :-)

2008-01-03 @ 19:47:56
URL: http://radhusangest.blogspot.com/
Postat av: Malin

Kul att ni fick ert hus! Man minns alla hemska budgivningar, men slutligen fick man sitt lilla hus:) Skön känsla! Tack för golvtipset! Ja det lutar åt ask. Gillar att det är så mycket liv i det träslaget! Lite ljusare än ek också ju. Kram!

2008-01-03 @ 21:24:18
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Corneliusingeborg

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

2009-04-07 @ 08:32:59
URL: http://corneliusingeborg.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0