Före och Efter


Före - fast denna bild är tagen hos grannarna, men det såg likadant ut.
Förrutom den stora busken.


Efter - fattas att fixa till stenarna lite mera. Måste ut och leta mera sten.


Efter - här hade vi tidigare utgång från vår gamla tvättstuga.
Här är nu vårat nya badrum/tvättstuga.

I går målade jag den lilla bit träfasad vi har på baksidan.
Annars är det mest tegel och fönster. Jag har målat med
Perfekt Akrylat i kulören 2079 KITT. Om vädret vill så blir det ett andra
varv i dag, men det har åskat lite nu på morgonen, men utan regn.
Så jag tror och hoppas att det jag hinner måla lite. För då kan jag stryka
det från "Att göra-listan".

Nästa sommar blir det att måla alla fönster, underspikning, hängrännor här på
baksidan. Framsidan gjorde vi förra sommaren. En fördel med att bo i kedjehus,
att man kan dela upp målningen utan det syns allt för mycket. På framsidan har vi
målat hängrännorna vita, det gjorde så mycket för helhetsintrycket på huset.

I kväll är vi bjudna till min bror och hans familj på grillning. Ska bli trevligt.
Annars får vi se vad dagen har att erbjuda, kanske blir det en tur på några affärer.

Ha det bra

Kommentarer
Postat av: martina

Vilken skillnad det blir med vit färg. Vi har också rött tegel och ska måla alla fönster vita nu på semestern, nu är dem gröna! TREVLIG HELG

2008-07-19 @ 10:58:07
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0