Tvärtemot





Jag gör inte som många andra, idag har jag satt upp "nya" gardiner i köket.
Har bytt ut de orange och satt upp ljust beiga. Kanske tvärtemot vad man
brukar när det höst, för då brukar man väl ta in lite mera mörka färger,
men nu har jag mest bytt för att byta. Jag blir ju less i bland och vill ha förändring.

Skulle verkligen behöva nya krukor, så jag kunde inte vänta utan tog snuttan
med mig till Blomsterlandet, men vi hittade inget som vi gillade.
Iallafall inget jag gillade. Så jag får stå ut ett tag till med mina gamla krukor.

Eftersom jag är i en väldigt grön period, så skulle jag gärna kunna tänka
mig gröna krukor.
Någon som vet vart jag kan hitta snygga gröna krukor?

Fast det kanske blir gröna gardiner och vita krukor, hmmm...

I morgon åker jag och min kollega Anna till Stockholm, kul!!
Vi ska på kurs och förhoppningsvis komma tillbaka med mera
kunskap och fulla med inspiration.

Ha det bra
i morgon blir det en tidig morgon för mig

Kommentarer
Postat av: alacs

Äh, det viktiga med gardinerna är väl att man gillar dem - inte att de följer något schema för vilken säsong det är :) Själv måste jag bestämma mig för att ha gardiner öht; köket skulle nog må bra av två hissgardiner så det gäller att hitta ett lämpligt tyg.



På krukfronten har jag noll tips - jag har nämligen bestämt mig en gång för alla att BARA ha VITA krukor i olika varianter. Fn blir det krukor från Cult Design när jag behöver nytt.

2008-10-01 @ 20:47:34
URL: http://alacs.blogg.se/
Postat av: Karin

Lagerhaus kanske?

2008-10-01 @ 21:16:44
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Annah

Tagit bort de oranga....vad hör jag!

På krukfronten har jag noll tips. Hoppas du får många och kan dela med dej!

Kram Annah

2008-10-03 @ 10:42:09
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: Toves Palats

Hittade hit av en slump och gillar din blogg och ditt färgglada hem väldigt mycket!

2008-10-03 @ 12:14:51
URL: http://tovespalats.blogspot.com
Postat av: Eva

Om du inte hittar krukor i den färg du är ute efter, vilket kan vara svårt då nästa alla krukor är vita nuförtiden, så är mitt tips att du målar krukor du redan har i den färg du vill. Jag brukar köpa provburkar från AD, kostar inte mer är 25 kr och finns i alla möjliga fina färger. Ett enkelt och billigt sätt att förändra och när man blir less är det bara att måla igen ;)

2008-10-03 @ 14:20:18
Postat av: K

Om du gillar cult design lookalike så kan jag tipsa om Coop forum skellefteå som har rea på gröna, lila och nån mer färg nu.

Hoppas du hittar nåt du gillar!

2008-10-05 @ 19:30:26
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0