Fyrkantig keramik



For ganska tidigt på loppis i morse, resten av familjen var
hemma och väntade på mig. Vi skulle åka till stranden när
jag kom hem.

Köpte två mindre keramikvaser.

Den på bilden hade jag sett på andra bloggar (porslinsbloggen bland annat)
och verkligen fastnat för utseendet på vasen.
Blev glad när jag hittade en idag, 20 kronor kostade den mig.
En liten nagg längst upp, men jag tycker inte det gör så mycket.
Föremålet är märkt 43130/906 GA (om jag ser rätt)

Någon som kan berätta mer om den?

Resten av dagen tillbringades på stranden. Så jag är säkert röd.
Nu på kvällen har jag och J varit hos en av mina kollegor och
plockat hallon. Gott. J åt hallon och jag plockade.

Ha en skön söndag
Själv är jag ledig morgon.


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Grattis till et fint fynd :)

Din gråa vas är tillverkad av Upsala-Ekeby åt Åhlen&Holm. Formgivare var Göran Andersson som arbetade åt Upsala-Ekeby under åren 1960-67.



Har själv denna vas i modellen som är lite större än din. Den är verkligen helmysig.

2009-08-10 @ 08:40:41
URL: http://50-talskeramik.blogspot.com/
Postat av: Annah

Vilket fint fynd du gjort!

Kram ANnah

2009-08-10 @ 09:41:33
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: UpsalaEkeby

Grattis till en tjusig vas!!



Yvonne har ju redan gett dig information kring vasen, men ifall du vill se andra vaser i samma serie, eller liknande föremål av Göran Andersson så besök gärna min blogg och klicka på "Göran Andersson" under etiketter.



Mvh



UpsalaEkeby

2009-08-10 @ 09:52:45
URL: http://upsalaekeby.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0