Försäljning och lite shopping





Har idag stått och sålt på loppis. Varmt och återigen varmt, men det
faktiskt ganska bra att sälja. Var ju tvungen att gå en snabb runda
själv också. Hittade ett fat och kopp, de hör inte ihop men jag köpte
dem ändå.

Koppen är märkt Rörstrand Sweden och eventuellt 512, men det är
en prick just på texten/siffrorna längst ner. Någon som vet?
Fatet är märkt FLORA Uppsala Ekeby 0624.

Fast det är koppen jag gillar mest.

Nu är jag ganska slut, tar nog och ser lite Piggley Winks med J
Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Benny

Rörstrandskoppen i modellen VB har inget namn som jag kunnat hitta (inte ovanligt på dessa 50-60-talskoppar, den är tillverkad 57/2 (inte 51) vilket betyder 2a halvåret 1957, modellen kom 1956. Ta gärna en titt på fler VB-koppar i min samling, länk hittar du på min blog!



Flora var inte helt lätt, har aldrig sett den tidigare, synd att det inte var med en kopp, då hade jag kunnat säga modellens namn i alla fall. Jag hittar flera Flora i boken "Gefle-porslin", den som stämmer bäst med stilen är Flora från 1963 av Berit Ternell. Den finns endast angiven som bordsservis, men då finns ofta te- och kaffekoppar med. De övriga Flora som finns stämmer inte med beskrivningen.

2009-06-29 @ 13:18:38
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0