Svårt med gardiner



Är hemma idag för J är lite febrig och snuvig. Hon ligger nu och sover
i soffan, jag hann inte ens göra klart lunchen innan hon somnade.

Jag har då suttit och kollat på tyger för att kunna sy nya gardiner i köket.
Blir lite inspirerad när jag funderat på att tapetsera om.
Det som gör det lite svårar med gardiner är att jag gillar att ha kappa
i köksfönstrena, men att fönstret i mitten (det stora på bilden) är så brett,
så inga tyger är tillräckligt breda. Så då måste jag sy kappan från längden
på tyget (oj fattar ni vad jag menar) och då blir ju ofta mönstret på tyget
konstigt. Så därför har jag mest haft enfärgade gardiner, men nu är jag sugen
på mönster.

Har ni något tips på tyger med snygga mönster som skulle kunna passa?

Ni som har följt bloggen ett tag, vet säkert vid det här laget att jag gillar
grönt och mönster som Bonsai, Puls och Spaljé.

Nä nu ska jag göra lunch och se till J

Kommentarer
Postat av: Malin

Precis samma dilemma som för mig. Jag köpte ett tyg för ett tag sen som blev på tok för smalt. Trodde inte mina fönster var så breda... Så nu letar jag också efter nytt gardintyg, gärna mönstrat, som går att lägga "åt fel håll".

2009-03-03 @ 22:35:18
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0