Nya mattan





Nu har jag fått hem vår nya ryamatta till vardagsrummet.
Bilderna visar inte alls hur färgerna ser ut. På bilderna ser
mattan mer silveraktig ut, men i verkligheten är den brun,
turkos och grön. Jag tror att det är det blanka i det som spökar
på fotona.

Rummet blev helt annorlunda med en ny matta. Mjukare intryck.
Härligt. J älskar den redan, hon har legat på den och haft det mysigt.

Jag har även hunnit måla första varvet med den gröna färgen i hallen.
Återkommer när det är klart.

Ha en skön kväll

Kommentarer
Postat av: Matilda

Antar att du har fotat med blixt? Testa att "ljusa" upp rummet, tänd en lampa och stäng av blixten. Kan funka, eller byt vitbalansinställning. Då borde färgerna stämma mer överrens med verkligheten :)

2010-10-21 @ 20:47:55
URL: http://itslogic.blogg.se/
Postat av: eva

hej matilda, tack för tipsen. Jag tror inte min kamera har någon vitbalansinställning men det andra kan jag ju testa.

2010-10-22 @ 10:44:03
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0