Datarummet

image218
illustration: Privat

Efter nyår någon gång har vi tänkt börja renovera vårt datarum,
just nu är det en grön heltäckningsmatta från 70-talet och gröna tapeter
med röda blommor på.

Det kommer att läggas in ett ekträgolv där (vi har det genomgående på nedervåningen)
 och sedan har jag tittat lite på tapeter från kollektionen Eco Design 2.
Eventuellt en snygg enfärgad grön, men jag vet inte om jag snabbt blir less på den.
Vi har nog tänkt ha vitt inredning, en lång bänk längst hela en väggen, där dator,
symaskin och annat ska rymmas. Även några överskåpar, exempelvis horisontella
väggskåp från IKEA. Sedan har vi en skåp som min pappa byggt, som jag nog kommer
att måla vit och fixa till lite. Det är glasdörrar på den, men jag har funderat på att sätta
tapet på insidan av glasen. Har även mina tankar på att sätta en svart tapet på
garderobsdörrarna, de är redan tapetserade så något måste göras.

Vad tror ni?

Ha en bra start på veckan

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Datarum är svåra. Det ska ju vara så praktiskt att det är svårt att få snyggt. Lycka till!

2007-11-19 @ 16:31:50
URL: http://irenev.blogg.se
Postat av: Perlan

jag tror det kommer bli jättesnyggt!! :)
Datarum är knepiga, det är så lätt att dom bara blir tråkiga förvaringsrum på något sätt! Jag har samma dilemma hemma.. Vårt ska med göras om, men jag får liksom inte tummen ur att komma igång.. Sen är det ju alltid en penga fråga med såklart! Allt nytt och fint som man vill köpa! :)
Lycka till nu!!
kram

2007-11-20 @ 11:36:21
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Cissan

Jag tror detta blir bra. Svårt med datorrum, som de andra redan påpekat. Låter snyggt med tapet på insidan av glasdörrarna.

2007-11-21 @ 11:28:41
URL: http://www.dsign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0