Jag funderar

image426
Foto: Åhléns

Jo jag har en tid funderat på bloggen och dess innehåll. Funderingarna kom
när jag började jobba. Jag har hela tiden tänkt och försökt vara anonym och
inte lämna ut så mycket om mig själv här. Det svåra kom när jag började jobba,
mitt jobb är ju en stor del av mitt liv och innehåller mycket av mitt stora
intresse - inredning, färg och form. Så det känns som det finns så mycket
att blogga om, men samtidigt vet jag inte om hur mycket jag vill berätta om
mig själv och mitt liv.

Hur har ni funderat och agerat angående bloggen och vad ni skriver
om er själv och jobb?

Känner att jag behöver era åsikter, ventilera gärna här.

Ha en trevlig fredagkväll

Kommentarer
Postat av: Joanna

Härlig blogg du har med Jag känner nog lite som du, jag försöker så gott det går att vara anonym och inte avslöja för mycket. Där jag extrajobbar är vi företagets ansikte utåt och folk säger ofta att de känner igen mig (jo det är nog antagligen från *** brukar jag få svara). Så ibland kan det vara skönt att få vara anonym och bara vara.

2008-04-25 @ 22:42:35
URL: http://mittlivsomjoanna.blogg.se
Postat av: Isabelle

Gokväll! Ja du... det är rätt svårt det där tycker jag, att avgöra hur pass privat man kan vara. För min del blir det ju rätt så mycket jobbrelaterat på bloggen, men det är ju där jag är 9 timmar om dan. Och det är ju det jag brinner för. Att diskutera känslor är inget jag gör på bloggen. Inte nåt djupare i alla fall. För såpass privat vill inte jag vara. Jag håller mig till det mer ytliga i livet, fast med en privat och personlig vinkling. Därför känns jobbet hyfsat neutralt att blogga om. Och när det dessutom handlar om färg och tapeter och inredning så känns det ju helt ok att relatera till det på bloggen. Men vi får väl se hur länge till jag kan vara anonym... allt fler börjar hänvisa till min blogg. Har lite planer, så snart kanske jag inte är så anonym längre. Hmmm... jag tyckte det passade bra att vara anonym till att börja med, innan man kände sig inne i bloggvärlden och visste vad det innebar och hur många besökare man kan få. Men nu börjar jag för egen del känna ett syfte med att sluta vara anonym, och när man kan tjäna på det då kanske det kan vara läge att kliva ut ur anonymiteten. Det var några virriga tankar från mig som borde uppsöka sängen... nu!!! Precis hemkommen från en trevlig grillkväll hos grannarna. Improviserat men ack så uppskattat! Trevlig helg!!!

2008-04-25 @ 22:57:45
URL: http://fixaodona.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag känner precis som dig. Jag började skriva om våra svårigheter att få barn, sen blev jag sjuk och skrev om det. Jag ville absolut vara anonym. Nu skriver jag mest om vårt hus vi köpt och renoverar och känner mig inte så anonym längre. Men jag har raderat en hel del inlägg.
Fin blogg du har!

2008-04-25 @ 23:51:32
URL: http://emeliese.blogg.se
Postat av: Martina

Ja minsann där är grodan =) så fin! Absolut ska du ha hem den =)

Nu är jag ju så ny med min blogg och min tanke från början har varit att just vara anonym! Men jag gillar ju att skriva av mig lite och berätta om hur klantiga jag och J är och vårt lilla liv ihop! Jag hade gärna velat ha med lite "privata" foto på oss men inte "vågat", vill först känna av bloggandet lite och inte hänga ut mig. Men som person är jag väldigt öppen och rak och vill nog visa mer än jag gör, dock bara ytliga ting! Det är svårt...

2008-04-26 @ 10:34:20
URL: http://skepparegatan.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag tycker det är väldigt viktigt att tänka igenom det
noga innan man berätta om sig själv. Jag (eller snarare vi) tänkte mycket på detta innan jag tog beslutet att inte vara anonym alls. Det kändes bra för min del, men det var inte ett lätt beslut. Kram på dig

2008-04-26 @ 12:17:45
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Anneli

Jag valt att inte lägga ut bilder på mig eller familjen. Men jag har inte haft min blogg så länge, så det kanske blir förändring med tiden. En del av min arbetskamrater vet att jag har startat en egen blogg så som chefen som jag frågade om lov att lägga ut bilder från jobbet. Mina systrar och en del andra som kan vara intresserade att se hur rivningen/byggandet går för oss. Så jag kommer nog att vara anonym ett tag till. Ps dottern (18 år)talar om för sina kompisar att morsan har startat en blogg hon verkar inte tycka det är pinsamt.

2008-04-27 @ 07:48:36
URL: http://backebo.blogg.se
Postat av: Lotta

Ja, det är ju något man tänker på, hur mkt man vill berätta osv. Jag väljer att ha min familj anonym, än så länge iaf, vi får se om man vågar visa bilder nån gång i framtiden. På mitt har jag frågat om det är ok att jag lånar bilder mm, och de har inget emot det, då det endast tycker det är bra reklam.

2008-04-27 @ 12:19:55
URL: http://allabeckarsma.blogspot.com/
Postat av: Kristina - Kix Inredningskoll

Jag var helt anonym från början men nu visar jag bild på mig själv och tycker det känns ok. Jag skriver inget personligt när det kommer till relationer och känslor. Bara personligt när det kommer till hemmet och inredningstankar och om det hänt något roligt som kan vara kul att dela med sig av och som om ingen kan ta illa upp av (dock inga namn). Jag tycker att jag har hittat en balansgång nu med vad jag kan skriva och visa men det har varit många gånger jag har velat visa eller skriva mer än vad jag gjort. Då bruklar jag skriva inlägget och låta det ligga ett tag, känns det fortfarande ok efter ett par dagar kan man publicera det. På mitt jobb vet ingen att jag bloggar och det känns skönt.

2008-04-27 @ 20:18:26
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: sof

Jag har precis börjat blogga och funderar lite på det här själv. Att skriva om och visa bilder på lägenheten är ju en sak, men att publicera bilder på mej själv... det känns lite främmande. Jag skulle nog ha svårt att bli för personlig. Men samtidigt är det ju de mer personliga bloggarna som är intressanta att läsa... svårt!

2008-04-28 @ 08:37:04
URL: http://www.myhomemyshoes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0