Min nuvarande röda dörr



Tänkte att jag skulle visa hur ytterdörren ser ut idag, målade den
förra året röd/orange. För när vi flyttade in var det en sliten träfärgad dörr
som nog inte oljats eller behandlats på många år.

Som jag skrev i förra inlägget, så är jag lite sugen på att måla den svart.
Flera skrev i kommentarerna att det beror på huset, så nu får ni iallafall
se färgen på teglet, den gråa fasaden och räcket på altanen.

I dag blir det kalas och eventuellt hinner vi börja på rabattkanterna.
Är så sugen på att börja.

I går var vi på grillfest hos vänner, jättetrevligt. Solen kom fram igen lagomt
till middagen, så vi satt ute på altanen och åt gott och drack vin.
Sedan såg vi Arn, ganska bra men lite seg och lång film. Slutet var verkligen
upplagt för fler filmer.

Ha det bra

Kommentarer
Postat av: Lisa

...jag skulle absolut inte tveka, de röda förhöjer den orange färgen i teglet, en svart kontrast skulle absolut ge en tegel väggen en lugnare effekt....

2008-06-08 @ 18:06:17
Postat av: Malin

Jag skulle inte heller tveka. Tror en svart dörr kan bli riktigt bra som kontrast till teglet.

2008-06-08 @ 22:10:54
URL: http://modern2a.blogspot.com
Postat av: Lilla jag

Tror faktiskt att andra filmen kommer i augusti!

2008-06-08 @ 23:04:34
URL: http://irenev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0