Loppisfynd

I dag har jag och J varit lediga, verkligen skönt eftersom det varit 29 grader
varmt här idag. Även igår.

Vi tog oss en tur på några secondhand butiker på förmiddagen och gjorde
några fynd. Fyra stycken stolar som blir perfekt att ha på altanen
i stugan, nu måste vi bara hitta oss ett bord. Stolarna köpte vi för
25kr styck. De var verkligen torra och flammiga, men med lite
arbete blev de riktigt bra. Jag visar här lite före och efter bilder.

FÖRE





EFTER




Jag har använt mig av en pigmenterad olja från Woca, speciellt
framtagen för trädgårdsmöbler. Väldigt lätt att jobba med och
dryg, olja som inte sugit in efter 5 minuter måste torkas bort.
I mitt fall var stolarna så torra så jag fick inga sådana problem.

Visar mer bilder när stolarna hamnat på sin rätta plats.
Ha en skön fortsättning på veckan

Kommentarer
Postat av: LindaH

Vilket fynd! Vad fina dom blev med den svarta oljan. Teakoljan som jag tog hem å provade blev riktigt bra den med, mina träkrukor blev som nya.

2011-06-09 @ 11:48:47
URL: http://lindaisy.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ruggig snygga! PRECIS såna skulle jag vilja ha, fast då skulle nån annan (du?:)heltst gjort jobbet med oljan:) FYND!

2011-06-11 @ 10:25:10
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0